5 způsobů, jak vydělávat na Instagramu bez blogu a velké komunity

Instagram se dávno proměnil z pouhé platformy pro sdílení fotografií na mocný nástroj pro podnikání. Mnoho lidí si myslí, že bez tisíců sledujících nelze na této síti vydělávat, ale opak je pravdou.

Existuje několik strategií, jak si zajistit příjem i bez velkého publika nebo pravidelného blogování. Mimochodem, když potřebujete oddech od práce, Tikitaka casino nabízí skvělou možnost, jak si odpočinout a třeba i něco přivydělat ve volném čase.

Proč nepotřebujete velkou komunitu

Fakt, že nemáte tisíce followerů, vůbec neznamená, že na Instagramu nemůžete vydělávat. Já sám jsem si to dlouho myslel, než jsem pochopil, že na počtu až tak nezáleží. Mám kamarádku, co má jen 300 sledujících, ale skoro každý z nich jí pravidelně kupuje produkty. Naopak znám lidi s pěti tisíci followery, kteří z toho nemají skoro nic. Jde hlavně o to, jak moc jsou vaši lidi zapálení a jestli jim dáváte něco, co jinde nenajdou. Zkuste najít mezeru na trhu nebo si vymyslet něco, v čem budete fakt jedineční.

Prodej digitálních produktů

První způsob, jak vydělávat, je vytvoření a prodej vlastních digitálních produktů. Mohou to být šablony pro úpravu fotografií, e-booky s praktickými tipy nebo třeba pracovní listy. Výhodou digitálních produktů je, že je stačí vytvořit jednou a poté je můžete prodávat opakovaně bez dalších nákladů. Na Instagramu pak stačí sdílet ukázky vašich produktů a odkázat zájemce na místo, kde si je mohou zakoupit.

Nedávno jsem potkal Markétu, která začala prodávat své přednastavené filtry pro úpravu fotografií. Ačkoli měla jen něco přes dvě stě sledujících, její produkty si našly své zákazníky, protože byly kvalitní a řešily konkrétní problém. Za první měsíc prodeje vydělala více než v hlavním zaměstnání a postupně si budovala jméno v komunitě fotografů.

Nabídka služeb konzultací a mentoringu

Druhý způsob spočívá v nabídce vašich odborných znalostí formou konzultací nebo mentoringu. Pokud jste v něčem dobří – ať už jde o grafický design, marketing, fitness nebo třeba výuku jazyků – můžete své dovednosti nabídnout ostatním. Instagram využijte jako výkladní skříň své práce a příležitostně sdílejte užitečné tipy, které prokážou vaši odbornost.

Affiliate marketing

Třetí možností je affiliate marketing, tedy propagace produktů jiných značek za provizi z prodeje. Nemusíte mít velké publikum, aby tento model fungoval – stačí najít produkty, které dobře zapadají do vašeho obsahu a skutečně jim věříte. Vaše doporučení budou působit autenticky a sledující je spíše přijmou. Důležité je transparentně označit spolupráce a budovat důvěru.

Tvorba obsahu pro značky

Čtvrtý způsob výdělku představuje tvorba obsahu pro značky. Mnoho firem hledá kvalitní fotografie a videa pro své sociální sítě. Pokud umíte vytvářet poutavý vizuální obsah, můžete své služby nabídnout značkám. Nezáleží tolik na velikosti vašeho publika, ale na kvalitě vaší práce. Začněte spoluprací s menšími lokálními podniky a postupně si budujte portfolio.

Prodej vlastních produktů

Pátou možností je prodej fyzických produktů. Instagram je ideálním místem pro prezentaci rukodělných výrobků, umění, oblečení nebo jiných produktů. Vytvořte si jednoduchý e-shop a využívejte Instagram jako výlohu. Důležité je vytvářet kvalitní fotografie produktů a promyšleně je prezentovat. Ani zde není velikost publika rozhodující – pokud oslovíte správnou cílovou skupinu, mohou se vaše produkty prodávat i s menším počtem sledujících.

Nevzdávejte to při prvních neúspěších

Ještě bych rád dodal jednu důležitou věc – buďte trpěliví. Většina lidí to vzdá po dvou týdnech, když nevidí okamžité výsledky. Já jsem první měsíc prodal jen dvě konzultace a chtěl jsem to zabalit. Kamarádka mě přemluvila, ať vydržím, a dobře udělala. Třetí měsíc už jsem měl pravidelné klienty. Na Instagramu často funguje princip sněhové koule – ze začátku to jde pomalu, ale pak se to najednou rozjede. Algoritmus vás začne více ukazovat, lidi si vás všimnou, doporučí vás známým. Hlavně nezapomeňte, že občas stačí jeden správný kontakt nebo jedna správná příležitost, která všechno nastartuje. Takže zkoušejte různé přístupy, sledujte, co funguje, a postupně upravujte strategii. A taky se nebojte být osobití – Instagram je plný nudných kopií, takže když budete autentičtí, určitě si vás někdo všimne a ocení.

Napište komentář k tomuto článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *